Cookie / Süti hozzájárulás
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a citroenm5center.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Cookie szabályzat
Rendben
Elutasít
1Válassza ki a modellt
Módosítás
2Adja meg az adatait
1Válassza ki a modellt
Módosítás
2Adja meg az adatait
1Válassza ki a modellt
Módosítás
2Adja meg az adatait
1Adja meg az adatait
* kötelezően kitöltendő mezők

Dízellel az igazi? Ilyen a friss Citroën Berlingo!

Nagy, tágas és végre nem árammal megy: visszatért Magyarországra a dízel Berlingo

Kipróbáltuk a Citroën legfrissebb nagycsaládos tolóajtósát, amelyen már az új embléma és az új formanyelv is megjelent. De vajon tud még újat mutatni? Kell neki egyáltalán? Vagy épp a gyökerekhez való visszatérés az igazi aduásza? Íme a válaszok!

CITROEN BERLINGO

Nem csak modernebb lett a frissítéssel a Berlingo, visszatért a legnépszerűbb hajtáslánc-opció is

CITROEN BERLINGO

CITROEN BERLINGO

Hátul kevésbé markáns a frissítés, de az autó orrának kimondottan jól állnak az új LED lámpatestek

CITROEN BERLINGO

Már az új logó díszeleg az orrán

Léteznek olyan autók, amelyeknek egyszerűen nincs hova tovább fejlődni. Elérték a csúcsot, és igazából nincs már szükség arra, hogy annál jobbak legyenek a saját célfelhasználásukra, mint amilyenek. Ilyen volt a Citroën Berlingo is annak idején, dízelmotorral. Ám 2022 óta kizárólag elektromos hajtáslánccal vásárolhatták meg Magyarországon, viszont ez most megváltozik, végre visszanyeri a legjobb formáját a franciák nagycsaládosa. A Berlingo új, modernebb arcot kapott a frissítéssel, ám a lényeg változatlan maradt. Az igazi különlegesség tehát, hogy ismét elérhető dízelmotorral is, többek között az Emil Frey Citroën M5 Center kínálatában, ahonnan mi is elhozhattuk a tesztautót.

CITROEN BERLINGO

Az XL Berlingo teljes hossza 4,75 méter, tengelytávolsága 2,98 méter

CITROEN BERLINGO

CITROEN BERLINGO

Szemből nézve szinte teljesen négyzetnek tűnik az 1,85 méteres szélességével és 1,92 méteres magasságával

A képeken ráadásul a hosszú változat látható, ami egyértelműen a legjobb választás, ha 7 üléssel, valódi családi autóként szeretnék használni a Berlingót. Ezen a téren továbbra is gyakorlatilag verhetetlenek a haszonjármű alapú egyterű modellek, ennél nagyobb, vagy egyáltalán hasonló méretű utastér nem található egy crossover vagy SUV alternatívában sem.

CITROEN BERLINGO

A műszerfal is új dizájnt kapott, vége a kerek formák kizárólagos uralmának, már a szögletes, modernebb részletek is felbukkannak

CITROEN BERLINGO

CITROEN BERLINGO

Mindenfelé tárolóhelyeket találunk, ami az egyik legfontosabb szempont egy családi autóban

És ha már az utastér: itt is megjelent néhány újítás, de az alapok továbbra is ismerősek. Ilyen például a rengeteg tárolóhely felül, illetve a két ülés között, de még a műszerfal tetején is. Egy biztos, itt el fognak férni a család kacatjai anélkül, hogy bármiféle rendetlenséget vagy komolyabb figyelemelterelést okoznának út közben.

 

CITROEN BERLINGO

CITROEN BERLINGO

A műszerfalon 10 colos képernyők adják az információáradatot

CITROEN BERLINGO

A kétzónás automata klíma a továbbiakban is kap fizikai gombokat

A digitalizációval is a kor szellemét követi, a vezető előtti műszeregység például 10 colos, mellé a központi kijelző szintén 10 colos, és mindkettőn az új, modernebb dizájnt kapta a kezelőfelület. Az első ülések jól tartanak, fűthetők, a sofőrülés pedig nem csak magasságában állítható, hiszen a deréktámaszt is lehet tekergetni, hogy biztosan megfelelő legyen a komfort akár hosszabb távokon is.

CITROEN BERLINGO

A szövetülések anyagminőségére és párnázottságára továbbra sem lehet panasz

CITROEN BERLINGO

CITROEN BERLINGO

CITROEN BERLINGO

A helykínálat egyenesen bőséges ebben a változatban

Hátul is rengeteg lábteret és kényelmes üléseket kínál a Berlingo, amelyek könnyen nyithatók, dönthetők, akár egy pillanat alatt ki is vehetők, már ami a leghátsó sort illeti. A második sorban a három teljes értékű ülést ugyanis aligha kell bármilyen pakoláshoz eltávolítani, hiszen a csomagtérpadló vonalába csukódnak. Továbbra is akad kialakított hely a rolónak a két extra ülés mögött, illetve a pohártartót sem felejtették el a leghátsó sorból. Középen még a szellőztetés is külön állítható, illetve áramforrást is találunk a különböző, kisebb eszközök töltésére. Ha azonban nem csak egy telefonnak vagy táblagépnek kell az áram, akkor a 220 voltos csatlakozó az anyósülés előtt bújik meg.

 

CITROEN BERLINGO

A Berlingo orrában végre nem csak villanymotor érhető el, íme az évek óta hiányolt, 130 lóerős dízel

Az igazi sztár azonban a dízelmotor, amely gyakorlatilag "végtelen" hatótávval és szabadsággal szolgál azon családoknak, akik nem csak a városon belül használnák az autójukat. Az 1,5 literes, 130 lóerős, négyhengeres erőforrás a Stellantis általános dízelmotorja, már ami a személyautó-kínálatot illeti. Éppen ezért nem meglepő, hogy alacsony fordulattól nyomatékos, és még ebben a hatalmas karosszériában, kizárólag városi körülmények között használva sem szökik az egekbe a fogyasztása.

CITROEN BERLINGO

Hátulról kevesebbet változott, de innen nézve sem érződik idősnek a modell

Ám ez még nem jelenti, hogy a dízel Berlingo a betondzsungelben őshonos, a kizárólag városi használatra továbbra is ott az elektromos változat. Az 1.5 HDi igazi otthona még mindig az országút és az autópálya. Éppen ezért korrekt dinamikát kínál és könnyedén, kényelmesen tartja akár az autópályatempót is. A hosszú változat extra helykínálata is akkor jön a legjobban, amikor órákon át kell utazni az autóban, akár a lábtérről, akár a csomagoknak jutó többlet literekről van szó.

CITROEN BERLINGO

A csomagtartó 5 ülés mögött 850 literes

 

CITROEN BERLINGO

CITROEN BERLINGO

Két ülés mögött akár 2,7 köbméteres raktér is kialakítható

CITROEN BERLINGO

Még akkor is marad hely néhány nagyobb utazótáskának hátul, ha minden ülés használatban van

Árak terén sem szalad el a ló a régi-új motorral. A képeken látható XL karosszériaváltozat Max felszereltségi szintje alapáron 13,545 millió forintot kóstál, amelyre még téli csomagot és Techno csomagot, illetve dönthető és kivehető hátsó üléseket, valamint Kiama kék metálfényezést is kértek a tesztautó összeválogatásakor. Így a listaár 14,63 millió forintra jön ki a konkrét példány esetében. Ezen felül azonban a magánügyfelek 1,6 millió forint feletti kedvezménnyel vihetik haza a dízel Berlingót, ami tovább javítja a modell helyzetét a piacon. Egy biztos, mindenképpen jó döntés volt visszahozni a dízelt, mert így végre azoknak is lehetőségük nyílt ezt a modellt választani, akik túlnyomó többségben nem a városban használnák a családi hétülésest.

CITROEN BERLINGO

Árak

Tesztmodell alapára

13 545 000 Ft (2024.07.16.)

 

Tesztautó ára

14 630 000 Ft (2024.07.16.)

 

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom:

1499 cm3

Teljesítmény:

96 kW (131 LE)

Gyorsulás 100 km/h-ra:

9.80 s

Végsebesség:

184 km/h

 

Eredeti cikk: https://www.autonavigator.hu/cikkek/dizellel-az-igazi-ilyen-a-friss-citroen-berlingo/